De gewoontes die jou gelukkig maken

Ik ben niet iemand die gelooft dat je de hele tijd gelukkig kunt zijn, maar ik heb geleerd dat je veel van de tijd gelukkig kunt zijn. En dat is niet iets dat afhangt van hoe je dag verloopt of hoe anderen jou behandelen – het hangt af van wat jij op een regelmatige basis doet.

Dus, welke gewoontes maken jou gelukkig? Probeer dit dagelijks te doen en kijk of je dezelfde resultaten krijgt:

1. Noem drie positieve dingen

Ik begon met een dagelijks avondritueel en doe dit iedere dag. Tijdens het avondritueel nemen we een moment om elkaar drie positieve  dingen over onze dag te vertellen. Tenminste één keer per dag, waarbij je je focust op datgene waar je dankbaar voor bent. Dit kan een mentale gewoonte van dankbaarheid creëren die je op andere momenten in je dag kunt gebruiken. Wanneer je gefocust bent op de dingen die je niet leuk vindt – wanneer je dit voelt, denk dan aan iets dat je wel leuk vindt, waar je van houdt. Vind een manier om dankbaar te zijn en je bent gelukkiger.

2. Help iemand

Help elke dag minstens één persoon en je zult zien dat je hele perspectief verandert.

3. Mediteer

Ik heb dit de Fundamentele Gewoonte genoemd, omdat het van invloed is op al het andere. Mediteer gedurende slechts twee minuten per dag, en je zult een gewoonte creëren die je in staat stelt om je gedachten gedurende de rest van de dag op te merken. Dit helpt je meer aanwezig te zijn (ongelukkig voelen komt door niet aanwezig te zijn). Op deze manier merk je waar de bron van angst en afleiding vandaan komt. Je kunt veel bereiken is slechts 2 minuten!

Neem iedere ochtend, zodra je wakker wordt, 2 minuten voor jezelf en merk gewoon je lichaam op, je ademhaling. Merk op wanneer je gedachten afdwalen en ga dan rustig weer terug naar je ademhaling. Zo wordt je bewust van je mind, hierdoor zul je een aantal nuttige dingen leren, ik beloof het!

4. Sporten

Iedereen weet dat sporten / trainen / bewegen goed voor je is, dus ik ga hier verder niet te diep op in. Het maakt je echt gelukkiger, in het moment en ook de rest van de dag. Sport licht, als het (nog) geen vaste gewoonte van je is, en slechts voor een paar minuten per dag om te beginnen. Wie heeft er niet een paar minuten per dag? Als je nu nog niet een paar minuten per dag kunt bewegen is het zaak om je schema wat losser maken.

Hoe vorm je deze gewoonten? Wederom één voor één, begin zo klein mogelijk, met enige sociale verantwoordelijkheid / druk.

 

SUCCES!!!