Gratitude Attitude Altitude

Of je nou beter in je vel wilt zitten, meer energie wilt, fitter wilt zijn, knopen wilt doorhakken in moeilijke beslissingen, gelukkiger wilt zijn in je werk, de liefde of prive? Door mijn jarenlange ervaring in energiemanagement bij bedrijven en individuen ga ik je helpen om jouw persoonlijke doelen te behalen.

Visie

Mijn doel in het leven is om positieve energie door te geven en de wereld een stukje beter te maken. Door het creëren van een juiste mindset en te werken vanuit de kernhelp ik mensen bij het vinden van hun geluk. Hierdoor werken mijn klanten doelgericht, effectief, behalen mijn klanten de beste resultaten en maken grote stappen op zéér korte termijn.

Waarom het belangrijk is om deze informatie te weten?

Het begrijpen van de inhoud van het programma is niet de grootste uitdaging, maar juist het toepassen van de theorie en het creëren van de juiste mindset. Door te doen, je plannen te testen, te reflecteren, bij te stellen en weer te doen, zal je jezelf verbeteren en het leven creëren die jezelf wilt.

Je mindset is het allerbelangrijkste. Want je mind gaat ervoor zorgen of je jouw doelen wél of niet gaat behalen.

Hoe kan je beter presteren?

  • Waarom is de ene altijd blij en de ander niet. Degene die blij is, voedt zichzelf met positieve invloeden. Start je dag met positieve invloeden en mijd alle negatieve bronnen. Bijvoorbeeld: Sporten / rituelen / boeken / muziek / visualisering hoe je toekomst er uit gaat zien, zijn allemaal elementen om je beter te voelen.
  • Wie heeft een duidelijk patroon in het creëren van een goede mindset?
  • Om beter te presteren moet je je eerst beter voelen. Ik zelf geloof dat er 3 factoren zijn die belangrijk zijn om eigen te maken om de juiste mindset te creëren, die invloed hebben op je energie. Door de juiste mindset te creëren, kan je jouw dromen verwezenlijken. Zonder de juiste mindset is de kans op slagen veel kleiner dat het lukt om je doelen te behalen. De 3 factoren die de juiste mindset creëren zijn:
  • Gratitude: is je dankbaarheid, dus alles waar je dankbaar voor bent.
  • Attitude: is de juiste houding aannemen en
  • Altitude: zijn de dingen die je moet doen om je doelen te behalen.

De basis voor een goede mindset is om eerst dankbaar te zijn voor wat je hebt en dat ook echt te beseffen en te voelen, daardoor zal je blijer zijn en je gelukkiger voelen dan als je focus legt op alles wat je niet hebt. Naast je dankbaarheid is het belangrijk om de juiste houding te hebben. Door de juiste houding aan te nemen voel je je lekkerder en krijg je meer gedaan. Dit is de basis om je dag goed te beginnen, voordat je begint met dedingen die je moet doen om het leven te creëren wat je echt wilt.

  • Om te beginnen met de juiste mindset, gebruik ik dagelijks rituelen, zodat ik een goede start van de dag heb!
  • Wil jij ook gelijk resultaat boeken? Begin hier dan meteen aan! Ook al is het een beetje onwennig in het begin, maar door te doen ga je dit ook meer voelen.
  • Om het duidelijk te maken zal ik je vertellen hoe ik dit doe:
    • #1Benoem je dankbaarheid: Zodra ik op sta, zonder te snoozen, gelijk uit bed, benoem ik alles waar ik dankbaar voor ben: Ik ben dankbaar dat ik deze dag mag meemaken en dat ik gezond ben. Want er zijn heel veel mensen die deze dag niet mee kunnen maken of niet gezond kunnen meemaken, dankbaar voor mijn lieve vrouw en mijn zoontje en dat zij ook gezond zijn, dit is namelijk niet altijd vanzelfsprekend, dankbaar voor het land waar ik in woon en alle dingen die ik heb. Dit kunnen ook kleine dingen zijn, zoals de fiets of auto die het doet waar je makkelijk mee naar je werk kan. En zo zijn er nog heel veel andere dingen die ik kan opnoemen waar ik dankbaar voor ben. Dit kan ook gedaan worden door meditatie of even te gaan zitten en je ogen dicht te doen met een rustig aangenaam muziekje wat je vaak hoort in een spa of een massage en dan alles opnoemt waar je dankbaar voor bent, wat eigenlijk misschien helemaal niet vanzelf sprekend is dat je ze hebt. Bijvoorbeeld je gezondheid, de paspoort die je hebt en de mogelijkheden die je daarmee heb, je zou maar in een ander land zijn geboren zoals China, Iran of Cuba.
    • #2Muziek: Dan zet ik een lekker muziekje op waar ik blij van word en herhaal ik de dingen waar ik dankbaar voor ben.
    • #3Sporten: Ik heb vaste sportmomenten vroeg in de ochtend. Ik kies een sport uit wat mij meer energie geeft en wat ik leuk vind en niet al te veel tijd en moeite kost, zodat het makkelijker past en ook genoeg tijd heb voor andere dingen die ik WIL doen.
    • #4Doucheen gezond ontbijt: Neem ik een lekkere warme/koude douche, een gezond ontbijt en start ik mijn dag met een positieve mind.
  • Naast deze factoren zijn er verschillende factoren die invloed hebben op je attitude en hoe je je voelt, namelijk:
  • Sociale factoren – dus probeer je met mensen te omgeven die positieve invloed op je hebben. Als je continu om gaat met mensen die negatief zijn zal dit invloed op je hebben en positieve mensen hebben positieve invloed op je.
  • Media – probeer negatieve media te vermijden, dit heeft negatieve invloed op je. Gebruik media in plaats daarvan voor positieve dingen, waar je meer dan wilt weten en jou een positieve invloed geeft.
  • Ontwikkel jezelf in hetgeen wat je echt wilt leren.
  • Ook zijn er 2 soorten situaties:
    • Situaties waar je invloed op hebt, je kunt ze dus veranderen.
    • Situaties waar je geen invloed op hebt: Situatie waar je niks aan kunt veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je er mee om gaat.

Dit zijn dus allemaal elementen die ervoor zorgen dat je je goed voelt en dat je een positieve state of mind hebt. Als je je goed voelt, ben je vaak een leukere partner, ben je productiever, sport je vaker, ben je een aardiger persoon voor andere en ben je meestal beter in de dingen die je doet. Meestal als je je niet goed voelt, ben je ook slechter in de andere dingen. Waar je geen invloed op hebt, probeer daar niet te veel over na te denken en de dingen waar je wel invloed op hebt kun je veranderen. Daarom is het zo belangrijk om te kijken, waardoor voel ik me goed en deze dingen te implementeren in je leven, zo veel mogelijk! Hierdoor kun je beter stappen maken.

Altitude: én dan zijn er de dingen die je moet doen om je doelen te behalen. De dingen die je moet doen om het leven te creëren wat je wilt. Daar zitten verplichtingen bij. Het zal niet komen aanwaaien. Soms leuke en minder leuke dingen. Maar door de juiste gratitude en attitude zal je meer en beter presteren en de juiste koers bepalen waar je heen wilt. Je mentale brandstof om je doelen te behalen.

Opdracht

Schrijf voor jezelf deze #4 rituelen op.

#1: Schrijf voor jezelf min. 10 dingen op die niet vanzelfsprekend zijn waar je dankbaar voor bent. Neem elke ochtend 5 min voor jezelf en noem deze dingen op en spreek ze uit.

#2: Zet dan voor jezelf muziek aan waar je blij van wordt (muziek waar je positieve associatie mee hebt) en herhaal als een mantra de 10 dingen die je hebt opgeschreven. Dit is zo belangrijk!

#3: Creëer voor jezelf vaste sportmomenten (2-5x per week). Duidelijk in je agenda wanneer je dit gaat doen en hoe laat je dit gaat doen. Zorg voor een sport die je leuk vindt (of dit nou yoga / running / dansen of crossfit is) of een sport waar je het minste moeite mee hebt als je sporten niet leuk vindt. En zorg dat deze momenten heilig zijn!

#4: Neem een warme/koude douche wat je prettig vindt.

Hierdoor start je jouw dag een stuk positiever en zal de rest van de dag ook positiever verlopen.

Opdracht

Om dit gevoel te versterken wil ik jullie graag de volgende opdracht meegeven.

Probeer de komende 24 uur niks negatiefs te zeggen en alleen positieve dingen te zeggen. En het is natuurlijk leuk om daar een tegenprestatie aan te hangen. Voor elke keer dat je iets negatiefs zegt, moet je bijvoorbeeld 5x pushup doen.

Heel veel plezier bij het opzetten van jouw persoonlijke rituelen. En als je graag wilt sparren of vragen hebt dan kun je altijd contact met mij opnemen. Ook bieden wij trainingen aan waarin je helemaal met jouw mindset aan de slag gaat.

Klik hier voor meer informatie